Axie Infinity (AXS) nije mrtav?

Axie Infinity je oličenje vala blockchain igara koje su se proširile tijekom bull market tržišta 2021. godine. Sada je postao definirajuća priča o ciklusima procvata i propasti u web3.


Axie Infinity (AXS) nije mrtav?

ODRICANJE OD ODGOVORNOSTI: Kompletan sadržaj je isključivo edukativno-informativnog karaktera. Ništa nije savjet. Ulaganje u kriptovalute je rizično i ulazite na vašu vlastitu odgovornost nakon vašeg vlastitog istraživanja.

Axie Infinity (AXS) nije mrtav?

Axie Infinity je oličenje vala blockchain igara koje su se proširile tijekom bull market tržišta 2021. godine. Sada je postao definirajuća priča o ciklusima procvata i propasti u web3. Razvijen od strane Sky Mavis-a, izdavača igara sa sjedištem u Vijetnamu, 'Axie' je pionirao u konceptu igranja za zarađivanje. Privukao je milijune igrača, a neki od njih su igrali zarađujući jako dobro na tome, a zatim je njegov token kolabirao, bio hakiran, i industrija ga je otpisala kao malo više od prevare.

Axie još nije gotov

Unatoč tome, Larsen, predsjednik i suosnivač Sky Mavis-a, tvrdi da 'Axie' još nije gotov. „Osjećam da je 'Axie' stvorio ovu industriju“, kaže nam Larsen dok pokušavamo spriječiti da nam stolice tonu. Larsen je već umoran od ljudi koji kritiziraju njegov projekt. „Pretpostavljam da ih to čini sretnima, pretpostavljam“, kaže te nastavlja. „Nastavljamo graditi.“

kripto novčanik tangem

Web3 igre su na misiji da konkuriraju svojim web2 konkurentima. Mnogi projekti obećavaju grafiku i igrivost usporedivu s najboljim AAA igrama industrije, uključujući igre velikih proračunskih studija poput "Skyrim" i "Call of Duty." Zamislite produkcijsku vrijednost igre "Hogwarts Legacy" u kombinaciji s web3 tehnologijom. Međutim, kako se web3 razvija, Larsen postaje zabrinut zbog igara koje ne uspijevaju dovoljno iskoristiti prednosti web3 tehnologije i onih koje se nazivaju AAA igrama. "Bitno se natječete s AAA igrama web2 bez stvarnih koristi web3 na bilo koji konkretni način", upozorava.

Prema Larsenu, oznaka AAA igara pretvorila se u "marketinški trik". Umjesto da se dokažu kroz svoj rad, timovi su fiksirani na metrike kao što su cijene osnovnih NFT-ova ili broj zaposlenih programera.

Igrači nisu baš skloni praštati

Bivši zaposlenik Steama mi je rekao da su nekada zadirkivali igrače objavljivanjem ažuriranja bez stvarnih promjena, a igrači bi i dalje prigovarali zbog novih "promjena". Ipak, često će se odlučiti za uzbudljivu priču, izgradnju svijeta i zanimljive premise prije nego za sjajnu grafiku. Igre poput "Star Atlasa" i "Illuvium" su se međusobno ogovarale o tome je li drugi tim dovoljno velik ili iskusan da zaista stvori igru koju obećavaju. Larsen to vidi drugačije: previše kuhara može pokvariti juhu, posebno ako su došli iz drugih studija.

"Ljudi unutar industrije znaju koliko je teško surađivati ​​tijekom vremena", kaže on. Sam Larsen zagovara iterativni pristup razvoju, zagovarajući brzu reakciju na povratne informacije korisnika i rad u načinu rada start-upa. Početne verzije "Axie" igre bile su "izuzetno niske kvalitete i vrlo jednostavne", kaže on. Ipak, industrija je opterećena projektima koji kasne i ne ispunjavaju očekivanja, a neki od njih su najveći izvođači za "Axie Infinity". On vidi kritike, posebno od onih koji nisu dali stvarne doprinose, kao štetne za suradnički rast industrije. "Ljude s kojima želim surađivati su oni koji su prisutni na tržištu", kaže on.

kriptovalute

Eksperiment igranja za zarađivanje

"Igra 'Axie Infinity', razvijena od strane Sky Mavis-a, doživjela je turbulentno putovanje, obilježeno revolucionarnim uspjehom, oštrim kritikama i drastičnim promjenama u profitabilnosti. Kada je igra lansirana 2020. godine, pionirala je konceptom igranja za zarađivanje, idejom da ljudi mogu zarađivati novac igrajući video igre. Za one u zemljama u razvoju, igranje igre moglo je donijeti više od lokalnog minimalca." Tijekom vrhunca hajpa, "Axie Infinity" postao je kulturni fenomen, posebno na mjestima poput Filipina. Gabby Dizon, osnivač Yield Guild Games-a, jednom mi je rekao da su nekoliko generacija njegove obitelji igrale igru. Sam Dizon postao je jedan od najvećih "Axie" uzgajivača na svijetu.

Fanovi su pisali pjesme i mjuzikle o "Axie", stvarali su proizvode s temom igre i organizirali klubove i zajednice oko igre. Postojao je K-pop girl bend nazvan Axie Sisters. Tvrtka je stvorila aplikaciju u kojoj su ljudi mogli plaćati svoje račune za komunalne usluge koristeći token Smooth Love Potion igre. "Axie" je od samog početka bio eksperimentalne prirode, prema Larsenu. "Bilo je zaista teško pokrenuti 'Axie'. Trebalo nam je zaista puno vremena, puno duže nego što većina ljudi shvaća."

Osnovna zamisao prvotne igre bila je jednostavna. Da bi započeli, igrači su trebali kupiti tri "axie" stvorenja, zamislite šarena, debeljuškasta stvorenja koja bi se koristila u borbi igrač protiv igrača. Različiti axieji imali su različite prednosti i slabosti. Osoba koja bi pobijedila u borbi dobila bi token nazvan Smooth Love Potion (u ranijim verzijama nazivan Small Love Potion). "Axie Infinity" koristio je dva tokena: AXS i SLP. Na svojim najvišim vrijednostima imali su kombiniranu tržišnu kapitalizaciju od 11 milijardi dolara. Danas je "Axie" izgubio 97% svoje vrijednosti, a SLP je pao za 99%. Od veljače 2022. godine, broj dnevnih igrača smanjio se s 2,7 milijuna na 250.000.

Hakiran je Ronin

Zatim, u ožujku 2022., lanac na kojem je izgrađen, nazvan Ronin, hakiran je od strane Sjevernih Korejaca u jednoj od najvećih cyber pljački ikad. Počinitelji su odnijeli više od 600 milijuna dolara. S obzirom na štetu, prilično je nevjerojatno da je "Axie" preživio. Gaming industrija, kao i kripto u cjelini, zaboravili su na nekadašnjeg diva. Ipak, tiho i postojano, 270 zaposlenika u Sky Mavisu nastavili su dalje. No, kamo vodi taj put? Hoće li "Axie" slijediti istu putanju kao većina kripta i konačno se vratiti nešto bliže svog vrha? Ili je osuđen da bude ostatak svoje nekadašnje slave u predvidljivoj budućnosti?

Možda vas još zanima