- 21.11.2024.
ODRICANJE OD ODGOVORNOSTI: Kompletan sadržaj je isključivo edukativno-informativnog karaktera. Ništa nije savjet. Ulaganje u kriptovalute je rizično i ulazite na vašu vlastitu odgovornost nakon vašeg vlastitog istraživanja.
Rješavanje problema sa seksualnim napadima u metaversu
Nedavni izvještaji o seksualnom napastovanju unutar virtualnih stvarnosti (VR) okruženja, poznatih kao metaverse, istaknuli su potrebu za ažuriranim zakonodavstvom i dubljim razumijevanjem problema koji se tiču online uznemiravanja.
Zabrinutost zbog nedostatka zakonodavstva
U svjetlu virtualnih seksualnih napada, pojavljuju se zabrinutosti zbog nedostatka adekvatnog zakonodavstva za učinkovito rješavanje tih problema. Jacqueline Watts, specijalistica tehnološkog prava, ističe složenost reguliranja ponašanja unutar virtualnih svjetova, posebno u slučajevima seksualnog napastovanja. Ona napominje da postojeći zakoni u Velikoj Britaniji ne obrađuju posebno interakcije koje se događaju u VR okruženjima, ostavljajući pravnu prazninu. Kada korisnici ulaze u metaverse, obično pristaju na specifične uvjete i odredbe platforme, koje možda ne zabranjuju eksplicitno virtualne napade na avatare. Međutim, Watts vjeruje da će se tradicionalni zakoni konačno primijeniti na takve slučajeve kako zakonodavci prepoznaju potrebu za pravnom odgovornošću.
Britanska Nacionalna agencija za borbu protiv kriminala već je priznala moguću klasifikaciju prekršaja u metaverseu kao kriminalnih djela, što signalizira rastuću predanost rješavanju ovog problema.
Toksična kultura online igranja
Dr. Brenda K. Wiederhold, kibernetička psihologinja, naglašava ulogu dugotrajne toksične kulture unutar online igara koja doprinosi neprikladnom ponašanju u VR okruženjima. Studija organizacije Young Gamers and Gamblers Education Trust (YGAM) otkriva alarmantne statistike, pri čemu 28 posto ženskih igračica prijavljuje seksualno uznemiravanje, a 40 posto doživljava verbalno zlostavljanje tijekom online multiplayer igara. Ova kultura potaknula je istaknute ženske igračice da podignu svijest o seksualnom uznemiravanju unutar gaming zajednice.
Problem se proteže i dalje od seksualnog uznemiravanja, s primjerima virtualnog "teabagginga" u igrama poput Splitgate, gdje igrači sudjeluju u neprikladnom ponašanju nakon što pobijede protivnike. Zastupljenost takvog ponašanja naglašava potrebu za promjenom gaming kulture.
Iako tehnološke tvrtke pioniraju u imerzivnim i interaktivnim VR iskustvima, trenutno im nedostaje pravna obveza da zaštite korisnike od virtualnog uznemiravanja. Unatoč upozorenjima stručnjaka, tehnološki divovi ne pružaju dovoljne mjere zaštite od ovih incidenata. Napori za razvoj postavljanja osobnih granica unutar VR okruženja pružaju određenu zaštitu, ali ih počinitelji mogu lako zaobići. Međutim, prebacivanje odgovornosti na žrtve da spriječe virtualno napastovanje odražava stvarni problem okrivljavanja žrtava i ne rješava temeljni problem kulture silovanja.
Razumijevanje virtualnog napastovanja
Neke osobe mogu imati poteškoća u razumijevanju koncepta virtualnog napastovanja, pogrešno vjerujući da to ne može biti "pravo" silovanje. Međutim, stručnjaci poput dr. Brende K. Wiederhold tvrde da virtualno uznemiravanje u VR okruženjima može imati duboke emocionalne i psihološke posljedice na žrtve, koje se protežu izvan virtualnog svijeta. Kada osoba postane svoj avatar tijekom VR iskustava, svako napastovanje ili uznemiravanje postaje traumatično iskustvo koje traje i nakon što se skinu naočale. Osim toga, senzorni aspekt VR-a pojačava iskustvo seksualnog uznemiravanja unutar igara. Žrtve mogu osjetiti fizičke senzacije virtualnog dodira putem ručnih kontrolera, što pojačava traumu povezanu s tim incidentima. Važno je prepoznati da seksualno uznemiravanje unutar metaversa nije samo problem igara; to odražava širi društveni problem poznat kao kultura silovanja. Kultura silovanja perpetuira normalizaciju seksualnog uznemiravanja, okrivljavanje žrtava i nedostatak empatije prema preživjelima. Ova kultura manifestira se na različite načine, od viceva o silovanju do omalovažavajućih komentara o slučajevima virtualnog napastovanja. Rješavanje kulture silovanja u stvarnom i virtualnom svijetu zahtijeva kolektivni napor. Društvo mora priznati ozbiljnost ovih problema i raditi na eliminaciji toksičnih ponašanja koja štete pojedincima, bilo online ili offline.