- 23.11.2024.
ODRICANJE OD ODGOVORNOSTI: Kompletan sadržaj je isključivo edukativno-informativnog karaktera. Ništa nije savjet. Ulaganje u kriptovalute je rizično i ulazite na vašu vlastitu odgovornost nakon vašeg vlastitog istraživanja.
U 2023.godini propalo više od 400 blockchain igara
Nedavna istraživanja iz blockchain gaming grupe Game7 izvijestila su da se gotovo 50 kripto igara zaustavilo u razvoju 2023. godine. No, novi podaci prikupljeni od strane tvorca Big Blockchain Games List, Jona Jordana, sugeriraju da je broj kripto igara koje su zatvorene ili zaustavljene zapravo puno, puno veći.
Preko 400 igrica nestalo prošle godine
Big Blockchain Game List je otkrio da je 248 kripto igara prestalo s radom ili su postale neaktivne u prvom polugodištu 2023. godine, dok ih je 162 prestalo s radom u drugoj polovici prošle godine. To znači da je otprilike 410 blockchain igara nestalo prošle godine, čineći više od 30% od ukupno 1,322 igara koje su ikada bile navedene na toj listi. Najčešći razlog označavanja igre kao "prestala s radom" je produljeno razdoblje bez ažuriranja ili aktivnosti, što znači da je igra jednostavno prestala komunicirati putem svojih društvenih mreža i web stranica tijekom mjeseci.
Razne igre poput Blankos Block Party, Gran Saga: Unlimited, The Harvest, Pixelcraft, Lost Archive Plus, Oath of Peak i Arcane Magic označene su kao "otkazane" jer su objavile javna priopćenja o prekidu razvoja, obično navodeći tržišne uvjete, nedostatak financiranja ili oboje kao razlog za svoje gašenje. U slučaju Blankos Block Party, tim Mythical Gamesa tiho je najavio zatvaranje desktop igre u prosincu, samo godinu i pol nakon spektakularnog lansiranja na Epic Games Storeu. Sada, razvojni tim koji stoji iza NFL Rivals igre planira izradu mobilne verzije Blankos igre.
Neki blockchain projekti označeni su kao prestali s radom jer su izbrisali sve svoje račune i nestali. A neki su napustili svoje blockchain planove kako bi postali igra bez kripta, poput Neopets Metaverse i Immortal Game. Izvršni direktor Neopetsa, Dominic Law, ranije je rekao da su odbacili kripto jer većina njihovih obožavatelja jednostavno nije zainteresirana za to, dok je tim Immortal igre izjavio da su prešli svoju igru iz blockchaina zbog "intenzivnog varanja".
George Ishichos, ključni suradnik Game7, rekao je da grupa u svom izvješću nije smatrala projekte neaktivnima na društvenim medijima kao "zaustavljenima". Ishichos je umjesto toga sugerirao da neke od "dormantnih" igara jednostavno mogu biti "tihe" u ranim fazama razvojnog puta ili između tržišnih ciklusa.
Tko je najviše izgubio?
Što se tiče gubitaka, prema Big Blockchain Games List, najviše igara je zatvoreno na Binanceovom BNB Chainu tijekom 2023. godine. Igre na Polygonu također su činile primjetan udio igara koje su prestale s radom, kao i Ethereum mainnet i Solana. U drugoj polovici 2023., devet igara na Sui navodno su označene kao prestale s radom.
Lanci koji su imali najviše nestalih ili neaktivnih igara proporcionalno se podudaraju s njihovim relativnim veličinama, općenito. Prethodno izvješće Game7 otkrilo je da su Polygon i BNB bili dva najpopularnija lanca s najviše igara, dok je Ethereumov mainnet zauzeo treće mjesto, a Solana četvrto. Međutim, važno je napomenuti da ovi svježi podaci nisu potpuno sveobuhvatni. Velik dio igara koje su zatvorene tijekom 2023. godine označen je kao "nepoznato" ili "drugo" kada su u pitanju njihovi odgovarajući blockchaini. Prethodna istraživanja pokazala su da je ovo često problem, jer mnoge blockchain igre ne navode jasno koji lanac koriste na svojim društvenim medijima, web stranicama, bijelim knjigama ili drugim povezanim dokumentima.
S igrama koje su tako rano u razvoju, često nema puno podataka temeljenih na blockchainu za interpretaciju kada timovi nisu lansirali NFT kolekcije ili tokene, pa je moguće da su neki od ovih sada „prestalih“ naslova označeni kao "nepoznati" jednostavno nisu odabrali blockchain na kojem će graditi prije nego što su zatvoreni. Iako je broj napuštenih ili otkazanih projekata u području blockchain igara bio značajan, s obzirom na njegov relativno mali tržišni udio u 2023., stopa prekida od otprilike 30% u skladu je sa širom industrijom igara. Izvješće iz 2023. otkrilo je da se 43% mobilnih igara (koje nisu vezane uz kripto) otkazuju tijekom razvoja, a da 83% mobilnih igara "ne uspijeva" unutar tri godine.
Industrija igara imala tešku godinu
Industrija igara u cjelini također je imala tešku godinu kada je riječ o otkazivanju igara, zatvaranju studija i masovnim otpuštanjima. I 2024. nije krenula najbolje. Minecraft Legends je upravo zaustavio ažuriranja u razvoju, dok su Twitch, Unity, Discord i Archiact već otpustili tisuće zaposlenika zajedno. Prošlogodišnji ekonomski i strateški izazovi za industriju igara možda se neće smanjiti tako skoro.